Motorová stěna - Lepší vyzkoušet než studovat

Your Name
Přejít na obsah

Motorová stěna

Archiv > Citroen GP4 - kamerka, doagnostika, FAP lite
Jeden z dalších úkolů, který přede mnou stojí, je nalézt způsob, jak protáhnout kabely z motorového prostoru do kabiny ke spolujezdci. Oslovil jsem opět několik servisů značky Citroen a byl jsem v drtivé většině odmítnut. Někde mi řekli, že je to neprofesiální, jiní na můj dotaz odpověděli klasickou protiotázkou "na co to potřebujeté?", jiní se vyhýbavě vymlouvali, že jsou dovolené. Zkrátka značkové servisy - pokud něco nelze opravit výměnou, jsou v koncích. Jen jeden servis v Praze, později uvedu jméno, až se akce podaří, mi nabídli pomoc. A to jen díky tomu, že místní elektrospecialista je stejný fanoušek do různých udělátek tak, jako jsem já. Po telefonu mi poradil jak na to. A to zdarma.
Zařazuji do plánu.
Intermezzo motorová stěna
Navštívil jsem osobně "nejmenovaný pražský Citroen Service v Praze 10" s požadavkem protáhnutí kabelů do motorového prostoru (od spolujezdce). Když jsem pak mluvil přímo s technikem, uvolil se kabely protáhnout a to za cenu 2500,-Kč. Poděkoval jsem a odešel.
Jak protáhnout kabely od spolujezdce do motorového prostoru - návod.
Úvod
Kabely od spolujezdce se neprotahují přímo k motoru, ale oklikou pravým předním podběhem kolem nádržky ostřikovačů oken. Po odmontování plastového podběhu snadno najdeme zaslepený otvor, který ke spolujezdci vede.

1. Zvedneme vůz vpravo vepředu, sundáme kolo.
2. Demontujeme plastový podběh, který je ke karoserii připevněn několika umělohmotnými "špunty". Hlava každého "špuntu" má na sobě část, za kterou lze vytáhnout střední dřík "špuntu" a celý "špunt" pak uvolnit a vytáhnout ze spoje. Celkem jich je, tuším, čtyři nebo šest. Spodní přední levá část plastového podběhu je ještě ke krytu motoru připevněna pomocí šroubu. Ten také vymontujeme. Spodní přední pravá část podběhu je zespoda připevněna dvěma samořeznými šrouby, ty také vyšroubujeme.
Samotný plastový podběh opatrně vytáhneme z karoserie, přičemž musíme dát pozor kolem brzd, abychom nepoškodili kabely.
3. Při pohledu na kolo uvidíme vlevo v podběhu vystupující kabel. Pod ním je gumová záslepka (při absenci předních parkovacích senzorů) a po jejím odstranění uvidíme otvor o průměru 10 mm.
4. V kabině na místě spolujezdce odstraníme pod odkládací skříňkou plastový rozvod ventilace. Ten je podobně jako podběh upevněn pomocí plastových "špuntů" s vysouvací středem. Jen jsou menší. Plastový rozvod se "poněkud" brání demontáž, ale s jistou dávkou opatrnosti ho lze vyjmout bez poškození.
5. Teď můžeme venku ze strany podběhu strčit do otvoru šroubovák a na vnitřní straně jím vytlačit záslepku v koberci u spolujezdce.
6. Pokud nám stačí otvor 10 mm, máme vyhráno. Na otvor nasadíme gumovou průchodku. Odměříme si potřebnou délku husího krku a nasuneme do něj kabely (pokud je nakonec nechceme protahovat protahovací strunou). Do průchodky pak nasuneme husí krk a ten vedeme horní vnitřní stranou blatníku (jsou tam úchyty, ke kterým plastovými spojkami krk připevníme) směrem k nádržce ostřikovačů. Krk vedeme kolem této nádržky a protáhneme se do motorového prostoru.
7. Pro utěsnění průchodky jsem použil klempířský tmel (stavebniny), který poměrně rychle tuhne a zůstává flexibilní. Za necelou hodiku byl povrch tmelu zatuhlý a začal jsem s kompletací podběhu. Plastový podběh jsem nasadil na jeho původní místo, do otvorů pro "špunty" nasadil povytažené "špunty" a zatlačením je fixoval. Nakonec jsem připevnil šroub na spodní stranu motorového krytua dva samořezné šrouby.
8. Kryt u spolujezdce jsem zatím nechal demontovaný.

Poznámka
Kdybych už podobnou práci dělal dřív, trvalo by mi to maximálně hodinu, hodinu a půl. V mém případě jsem však potřeboval otvor o průměru 20 mm. Ten jsem bez bázně a hany převrtal schodovitým vrtákem, což mi trvalo o půlhodinu déle.
Vydávat za to peníze v servisu je naprosto zbytečné až nehumánní. Protáhnutí kabelů je velmi snadné, zvládne to každý, kdo si provádí drobnou údržbu na autě.

01.08.2021


Návrat na obsah