Kverulant.s blog - Lepší vyzkoušet než studovat

Your Name
Přejít na obsah

Už zase Thunderbird

Lepší vyzkoušet než studovat
Published v PC Software · 1 Únor 2020
Ještě celkem donedávna jsem spokojeně používal Thunderbird ve verzi 60.9.
Nevím, co mne to napadlo, povolil jsem si aktualizaci poštovního klienta a dva dny jsem byl s emaily mimo provoz. Po aktualizaci mi totiž (opticky) zmizely všechny e-maily a konta. Nepomáhala ani opětovná instalace nové verze. Hledal jsem na netu řešení
a všiml jsem si, že podobné problémy má mnoho uživatelů, řešení, které by pomohlo mně, jsem ale nenašel.
Nakonec jsem zvolil trochu prkenný postup, ale zafungovalo to. Nutno dodat, že je třeba mít funkční zálohu emailů a nastavení poštovních kont z minulé funkční verze.

1. Deinstaloval jsem Mozilla Thunderbird kompletně z PC (pomocí Uninstalleru Pro od Revo). Tedy i s emailovými zprávami (adresáře z AppData/Local a AppData/Roaming).
2. Znovu jsem nainstaloval starou verzi Thunderbird, v mém případě verzi 60.9 a pomocí MozBackup jsem obnovil nastavení poštovních kont a nahrál zpět všechny emailové zprávy. Tím jsem byl zpět ve fungující verzi.
3. Pomocí pokus/omyl jsem zjistil, že poslední verze Thunderbirdu, která u mne ještě fungovala, byla 66.0b1. Touto verzí jsem updatoval Thunderbird. Pak jsem nainstaloval doplněk ImportExportTools NG.
4. Pomocí doplňku ImportExportTools NG jsem vyexportoval všechny emailové zprávy (po adresářích nebo celých kontech) na externí disk.
5. Pomocí MozBackup jsem zazálohoval Thuderbird, pouze ale "General settings" a "Adress books".
6. Znova jsem deinstaloval Thuderbird jako v bodě 1.
7. Nainstaloval jsem Thuderbird verzi 68.5.0, otevřel jej a zavřel.
8. Nyní jsem pomocí MozBackup obnovil ze zálohy "General settings" a "Adress books", nainstaloval opět doplněk ImportExportTools NG.
9. Pomocí doplňku ImportExportTools NG jsem pak obnovil (importoval) všechny zprávy.

Celá akce mi nezabrala víc jak půlhodinku.
Pokud i po té nevidíme zprávy v klientovi, pak je třeba zmáčknout kombinaci kláves
[Win+R] a vepsat do políčka "thunderbird.exe -p", potvrdit Enter a v okně vybrat ten správný profil (default, nebo default-release).

Při importování zpráv do nové verze Thunderbirdu mne udivilo, že jsem v seznamu našel asi 5 zpráv s datem 1970! To nebyly ještě ani digi kalkulačky, natož PC nebo email. Myslím, že to byl ten problém, přinejmenším u mne.
Určitě existuje jiný způsob opravy nezdařené aktualizace, tenhle ale pomohl mně.



Bez komentářů

(c)2020 Kverulant.s
Návrat na obsah